torstai 11. lokakuuta 2012

Kaik on OK

No nyt on sitte se rasituskoekin käyty. Turhaa mä jännitin sitä, hyvin se meni. Kyllä mä kyselin siinä jossain vaiheessa, että milloin se alamäki tulee, eivät sitä luvanneet. Jäi se vauhdin hurmakin kokematta, kun ei ollu järkätty edes tuuletinta, että ois voinnu kuvitella hurjaa vahtia alamäessä :)

Veranpaineet oli taivaassa. Siihen kyllä varmasti tuli joku hoitaja/lääkärilisä. Nyt sitte sain verenpainelääkkeen. Kyllä sylettää, kun oon ollu niin leuhka siitä, että mulla ei oo mitään lääkkeitä :(

Suuri uutinen oli se, että mun pitäis laihtua!!!! Mistä minäkin laihtuisin? Entinen poikaystävä kyllä ties sanoo, että ranteesta ja nilkasta. Ihan kun en sitä tietäis!!!. Pitäis, pitäis, myllykin mennä kahdella hevosella, mutta kun ei oo yhdellekään kuormaa.

No se on kuitenkin pääasia, että mun sydän on siltäosin ihan OK, vaikka lääkäri odotti, että sieltä jotain löytyis. Ilmeisesti katsoessaan mun läskejä ;) Epigriisissähän lukee obeesi!!!


Tämä kaunis kivi on Sallassa, tunturissa missä enkelit melkein vastaan tulivat.


18 kommenttia:

  1. Hyvä, kun rasituskoe meni hyvin.
    Ja niin kaunista kiveä, että aah, tollasta kun saisikin omaan pihaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minähän ole kivihullu ja oisin mielelläni tuon ottanut, mutta oli aika iso :)

      Poista
  2. Ihana postaus :-) Samoin minä olen leuhkinut vähillä lääkkeillä, ( on vaan verenpainelääkitys). Öisin näen oikein äänekkäitä eläviäkuvia..herään omaan keskusteluuni! K-A-M-A-L-A-A..ja lääkäri vaan nauraa että silloin tiedät että olet elossa!
    Minulle se on TRAUMA. Miksiköhän ihminen vanhetessaan alkaa puhua unissaan,,?
    Hihittelin tuolla laihdutus kommentilla mieheltäsi..nilkasta ja ranteesta. Minulla se paino ankkuroituu vyötärölle ja ..leuan alle..iik. Mutt minkäs teet?
    Semmoista se on, tämä mummojen elämä. Ja muut nauraa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks mä en vielä puhu unissani.. vissiin :) Voi voi kun ne läskit tuliskin vaan nilkoihin, mutta kun sitä on joka paikassa.

      Poista
  3. Hyvä että sulla oli sydän kunnossa. Mulla on ollu nuoresta naisesta saakka Emconcor lääkitys rytmihäiriöihin ja ne kuulemma laskee myös verenpainetta. Mulla taas on ollu jo usiamman vuoden lääkkehiä, vaikka muille jakaa, mutta oon ollu kiitollinen, kun nykyään on vaivahan, kun vaivahan hyvä lääkitys. Iliman nykyaikaasia lääkkehiä mun elämä olis ollu pelekkää helevettiä. Ja minen kans meinaa enää laihruttaa, jos en ittekseni laihru, tympii pelekkä ajatuskin laihruttamisesta. Jos se olis heleppoa jokaanen ihminen olis laiha. =9)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se tietysti hyvä, että on roppia vaivaan, mut ois se vaan leuhkempaa jos selviis ilman. Mä olen elämäni aikana varmaan 600 kiloo laihduttanut ja aina vaan oon lihava :(

      Poista
  4. Vitsit Amalia, sama vika "rahikaisen". Otan yhden pillerin aamuisin muka alentaakseni verenpainetta vaikka tiedä häntä aleneeko. Hyvä, että sydämesi edelleen terveenä sykkii.
    Ja tuo laihduttaminen. Kävin aamulla puntarissa. En kehtaa itseäni silmiin katsoa. Tarttis todella tehdä jotakin. Mässytykset pois tyystin. Jos pystyn. Terkut sinulle ja halaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo helpotti kummasti tuo sydän juttu.Kiitos vaan halista.

      Poista
  5. Jos yhdellä napilla pärjää, niin hyvin ne asiat taitaa olla. Ei puhetta ollut primaspaanin käytöstä. Yleensä kulkee verenpainelääkityksen kanssa yhdessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain sen tapaista määrättiin jo ennen tätä juttua. Totta kyllä tuo lääkkeen määrä. Kauhulla katselen entisen poikaystävän kourallista, jonka hän heittää naamaan 2xpäivässsä.

      Poista
  6. Vaikka lääkityksen saanti on kurjaa, on se hyvä, että on hoidossa tilanne. Minulla oli seuranta viime keväänä ja todettiin verenpaineella olevan selvä yhteys stressiin. Töissä hirveet lukemat ja kotona selvästi vähemmän. Onneks ei sitten myöhemmin enää noussut, vaan stressiä vähentämällä tilanne saatiin hallintaan. Nyt myös painoa pudotettu, jospa se riittää toistaiseksi.

    Tuo kivi on ihana! Kerään itse usein esim. Lapista kesällä muutaman kauniin pikkukivan taskuun. Mökiltä Kuusamosta salakuljetin kotipihaan vähän isommankin. Mies ei oikein ymmärtänyt miksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on sama ymmärtämättömyys tossa kivijutussa. Siitä meinaa aina tulla sanomista, kun mä keräänään kivä :D

      Poista
  7. Sinun sydämesi on kunnossa ja kohdillaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä se tuolla tykyttää :)Onneksi, kun elämä on niin mukavaa.

      Poista
  8. Tätähän se on, kirjanoppineet tutkii ja sitten kokeisiin ja piuhoihin ja sitten taas keskustellaan!
    Mulla on se keskusteluvaihe menossa, vähän joka paikassa, siis olen ihan mielipuuhissani...hih!
    Kysyinkin viimeeksi miksi mun pitää ottaa päivittäinen se kaikista miedoin verenpaine nappi? Olen kuulemma siinä iässä ja paksukin jotta parasta ois kait sillä!?? Sanoin harkitsevani asiaa johko jättäisin sen ainuan nappini pois.....vissin pitäis samalla kilojakin puottaa, että sillalailla....;)

    VastaaPoista
  9. Eipä siinä rasituskokeessa juurikaan alamäkeä vastaan tule, olen kokenut.
    Laihtuminen olisi tarpeen täälläkin, mutta kuuluu niihin toiveajatteluihin. Hih..

    VastaaPoista
  10. Ei paha, sanois Jorma Uotinenkin ;). Hyvä, jos sydän kunnossa, sehän se meidät pitää liikkeessä. Jopas oli kaunis kivi. Harmi, kku monet hienot kivet on liian isoja kuskattavaksi.

    VastaaPoista