lauantai 19. syyskuuta 2009

Joku mättää!!

Mikäköhän nyt mättää, kun en näe kaikien kuvia? Esimerkiksi en näe Harakan enkä Unelman viimeistä kuvaa. Arjaannelin postauksesta näen jotkut kuvat ja joitain en. Siis samasta Jorma-Kyllikki postauksesta. Kiitollisena otan vastaan neuvoja, miten voin asian korjata.

Kärhö kukkiin vielä näin komeesti, tai oikeestaan se on vasta äskettäin alkanut kukkimaan täysillä.

Minä tekniikan ihmelapsi. Yritin leikata ruohon pari päivää sitten. Se on kasvanut pitkäksi, kun oltiin se reissu pois ja tais jäädä edellinenkin viikko ajamatta. No siitä ei tullu mitää, kun kone ei jaksanut vetää, terä oli liian alhaalla. Yritin laittaa siihen sitä osaa, joka heittää sen ruohon sivulle, ei onnistunut homma. Siinä sitte keksin sen reiän mistä sen ruohon pitäis tulla. Tässä kohtaa tulee mun nerokkuuteni esille. Laitoin tikun siihen reikään, että se ruoho lentäis siitä hittoo. Ihan saa vapaasti arvata olinko ruohon silpussa? Varmaan takatukkakin oli vihreä. :) Soitin ainoolle pojalleni ja hää käski mun nostaa sitä terää. Tekniikan ihmelapsena sain se vivun, jolla sitä terää nostetaan menemään, niin että nyt se on niin jumissa, et varmaan entinen poikaystävä saa purkaa koko leikkurin, ennen kun sen saa taas leikkavaan kuntoon. Terä on niin alhalla, että se kyntäis koko pihan. En nyt kuitenkaan ole suunnitellut perunapeltoa;) Ruoho on nyt niin pitkä, että oisko kellää puimuria lainata. Saatais toi nurtsi leikattua.
Vähänkö entinen poikaystävä huus mulle siitä tikusta. Uhakas, että se ois voinut tappaa mut siitä pois lentäessään. Se ei tienny, että se tikku oli vähän lahokin ja mä avasin sitä reikää vähän vaan. Sen verran, että olin silpussa :D
Nyt piha on kauheen näköinen kun siitä on ajettu vain osa ja sekin vähän miten sattuu :(

16 kommenttia:

  1. Jos en näe jonkun muun bloggajan kuvia, käytän vaihtoehtoisesti Exploreria tai Firefoxia. Jommallakummalla yleensä näkyvät.
    Kärhösi on komea.
    Jos nurmikko pääsee liian pitkäksi, oiva apu on sellainen vanhanaikainen työnnettävä ruohonleikkuri. Siinä saa samalla kuntosalikokemuksen;)

    VastaaPoista
  2. Vai on sinusta nyt tullut Mummovihreä. Tuo tekniikka on minullekin korkeampaa tiedettä ja ne omat älynväläykset yleensä ovat tuhoisia.

    Olemme kesän aikana yrittäneet poistaa nurmikkoa pieneltä pihaltamme. Haluaisin joka paikkaan vaan kukkia. Hommat jatkuvat ensi kesänä.

    VastaaPoista
  3. ruoholla voi kasvaa voikukkia :) ne ovat helppohoitoisiakin.

    VastaaPoista
  4. Kyllä noiden viikatteiden ja muiden terien kanssa kannattaa olla ihan oikeesti varovainen!
    On hankalaa kirjottaa kahdella sormella...
    Kuvista en osaa sanoa mitään, kun oon itekkin niin tumpelo:(
    Annie valitti samaa tuossa J-K-jutussa.
    Teinköhän mie jotain hassua siinnä latausvaiheessa?

    VastaaPoista
  5. Samaa ajattelin ehdottaa, mitä Famu Falsetissakin, jos ei jollain selaimella näy, niin vaihdan toiseen.
    Ruohonleikkureiden tekniikoita en tunne. Koetankin olla liikaa yrittämättä koneiden kanssa omia sovellutuksia - yleensä käy kuten sinulla.
    Kärhösi on tosi nätti.

    VastaaPoista
  6. Tuommoosen kärhön mäkin laitan terassille ens kesänä. On nimittäin niin kaunis ja kukkii vieläkin, vaikka syksy on jo pitkällä. Nuo ruohonleikkurit on sellaasia vehkehiä, jottei vanhojen rouvvien pitääsi ollenkaan ruveta leikkimähän niiren kans. Munkin Anoppi meinas melekeen kuolla, kun rupes sisuttelemahan leikkurin kans. Jalka poikki, keuhkoverituluppa kaupantekijääsiksi ja koko kesä sairaalas. Hyvä, ku mummu eres selevis tuosta ruohonleikkuri jupakasta. Mä itte otin ainakin opikseni ja annan nuorempien ja osaavampien hoitaa leikkurin trimmauksen. Kyllä mä sitä työntelen, kun joku vaan sen mulle käynnistää ja sammuttaa. =oDDD

    VastaaPoista
  7. Mä en voi sille mitään, mutta mä nauroin kippurassa sun ruohonleikkuutasi ja vihreetä takatukkaasi!!!Ei saiis kyllä toisen hädälle nauraa, sori.
    Mutta kerroit sen niin, että oli pakko nauraa, ihan sut silmissäni näin ruohonsilppua vähän joka paikassa!
    Sulla on se kukkasi todella kaunis.
    Mutta mikähän siinä sitten on, kun et kuvia nää..?
    Kyllä mullekkin joskus aina välillä on käynyt niin, ettei jostain syystä avaakkaan kuvia.
    Joskus klikkasin vaan siittä kuvan kohtaalta, ja sitten tuli kuvakin esiin.
    Kokeile sitä nyt ainakin, en sitten muuta osaa sanoa, kai se on joku väliaikainen juttu vaan.

    VastaaPoista
  8. No nyt on leikuri kunnos. Mun on vaan pakko leikata se nurtsi. Entinen poikaystävä on niin allerginen, ett meil on töyn jako. Hää tekee talvel lumityöt ja mä hoidan kesäl nurtsin.

    Arjaaanneli: En mä nyt sentään sinne sormia lykännyt.

    Famu: So oliskin hyvä, sellai lykättävä, mut siinä tulis kyl ikävä. Nytkin menee tolla vetävällä reilu tunti :)

    VastaaPoista
  9. Ihana Amalia! Halaillaan vaan. =) Kivaa kun kävit kirjoittamassa ystäväkirjaani.

    VastaaPoista
  10. Ai ongelma voi olla liikakasvussakin.. minä olisin tyytyväinen jos edes rikkaruohot vihertäisivät pihanäkymääni. Toki olen nurmikonkin istuttanut, joka vuosi uuden, mutta leikkuuseen on toistaiseksi riittänyt keittiösakset.
    Mutta melkoinen ihmelapsi kyllä olet, ainakin tarinan kertojana.

    VastaaPoista
  11. Aivan mahtavan hieno kärhö sinulla, ehkä hiukan lohduttaa kaiken hässäkän keskellä. Teillä on nyt erilainen nurmikko, ei kannata kauheasti stressaa ne koneet ovat joskus hiukan omituisesti suunniteltuja.

    VastaaPoista
  12. Joo..sorry vaan..muakin nauratti kuten Harakkaa tuo leikkurijuttu. Joskus ollaan välkkyjä, joskus ei. Korkeatekniikka menee minunkin hilseen yli :-0, joten voin kuvitella. Minäkin joudun turvautumaan nuorisoon- varsinkin tämän tietskarin kanssa. Kaikki kun on pitänyt opetella nyt viimeaikoina...

    VastaaPoista
  13. Tällä jutulla ei voi kuin nauraa vedet silmissä.
    Mukava kun aina sattuu ja tapahtuu ;))))

    VastaaPoista
  14. Upea kärhö!

    Minä olen jättänyt ruohonleikkuun kokonaan miehelle, en edes tiedä miten leikkuri käynnistetään:) Vähän olen pulassa, jos mies ei leikkuuta hoidakkaan...

    VastaaPoista
  15. Minulla jossain vaiheessa ei näkyneet kaikki kuvat ja löysin vian oman selaimeni asetuksista, työkalut, asetukset, sisältö ja siellä lataa kuvat ja niiden poikkeukset. En ollut huomannut laittaneeni estoja kuville joltain palvelimelta, mutta niin vain sieltä löytyi joku esto - sen kun poistin alkoivat kuvat taas näkyä:) Mutta älä laita sinne tikkua;)

    VastaaPoista
  16. Kiitos Inki neuvosta se auttoi :D

    VastaaPoista