tiistai 13. tammikuuta 2009

Kuusi asiaa minusta

Voi mahoton tota Susikairan Akkaa, minkä teki. Mistä mä nyt teille tempaisen ne kuusi asiaa. Eihän tästä ole niin kauaa, kun teille kaikki omituisuuteni jo kerroin.

No ensimmäisenä tulee mieleeni, että olen laiska liikkumaan. Keksin vaikka mitä, miksi ei tarvi lähteä kävelemään On liian kuuma, kylmä, tuulee liikaa. On hyttysiä, voi alkaa särkee jalkaa, selkäkin on kipee. Vatsa ei toimi ja jos toimii, niin varmasti lenkillä.

Toiseksi Kuten jo tuolla jossain kerroin rakastan kaikkea käsillä tekemistä. Harrastan posliinin maalausta, käsitöitä ja sit noita käsitöitä. Vaikka ikinä ei olis uskonut, että minusta tulee koskaan käsityön tekijää. Koulussa silloin kauan sitte tehtii vauvan vaatteita. Minä teetin ne muilla ja itse hoidin seurustelu puolen.

3 Justiinsa tänään laskeskelin kuinka monta kertaa olen muuttanut elämäni aikana. Siis voiteko kuvitella 15 kertaa. Ei ole ihme, että kaikki lapsuuteni aarteet on hävinneet. Eniten harmittaa, kun nuket ja kirjat on hävinnyt. Vanhempani olivat kovia lukemaan ja minulla oli paljon kirjoja. Kun olen näin kauan elänyt, niin siellä oli monta arvokastakin kirjaa. Sellaisia esimerkiksi, missä oli Rudof Koivun kuvituksia .

4. Olen aika rohkea:) Olen ollut 4v, kun päätin ,että en hoitoon enään mene. Jossain näillä vaihella menin yksin elokuviin. Muista sen rahan millä maksoin lipun, se oli sellainen missä lapset kanto havujuttua. No etupenkiin tietysti. Kuinka ollakaan minulle tuli pissi hätä. Kun en tiennyt pääsenkö taksin , jos lähden käymään vessassa välillä, niin rohkeena tyttönä pissin siihen tuoliin, se oli kaunis punaista samettia. Sitten vaan sujuvasti, ja sitten vaihdoin kuivaan penkkiin istumaan.
Olin kutonnut koulussa lapsen paskan väriset tumpit, siis ihan ite. Olin Lahden kisoissa ja siellä oli pienkone, joka lennätti ihmisiä. Minäkin uskalsin mennä mukaan. Kun lento oli tehty ja pääsin koneesta ulos ei toisessa tumpissa ollut peukaloa ollenkaan. Olin syönyt sen huomaamatta.


5. Uskon sielunvaellukseen kuin pässi suuriin sarviinsa. Uskon myös siihen, että on olemassa joku joka on meidän päivät etukäteen päättänyt. Meillä on oikeus valita miten matkamme kuljemme, mutta matkan pää on jossain muualla päätetty.

6. Olen mielestäni, tai ainakin yritän parhaani ollakseni positiivinen. Elämä on niin paljon helpompaa, kun ei ota turhia murheita. Vaikka se tissi juttu olikin jännä ja aika pelottava, mutta ajattelin siinäkin, että asia on niin tai näin mitään en mahda. Niin ja olen onnen tyttö. Minulla on ihan mies, lapsi ja ne mummu kullat. Eikä minjäkään ole pässimpi. Siis oikeesti ihan jees likka.

Taidan nyt tehdä, niin kun Peikko teki, että sattuman varaisesti haen seuraavat uhrit, kun kaikki joilla käyn on jo haastettu. Tai no melkein. Mielenkiitoista nähdä ottavatko nämä satunaiset haasteen vastaan.
Sirkkun
Siskon
Anniina
Maarit ja Satu
Risuliisa
Sami

5 kommenttia:

  1. No olet sinä ollut melkoinen tyllerö, ihan ääneen täällä hekotan, varsinkin sille punaiselle sametille, aivot on toiminut hyvin pienestä pitäen.
    Minäkin luulin usein muuttaneeni mutta pääsin vain kymmeneen, siinäkin ehti jo paljon hukata.
    Olipa hauska lukea satunnaisuuksiasi!

    VastaaPoista
  2. Vauh, mitä ihastuttavaa kerrot itsestäsi ja niin hyvällä huumorilla höystettynä.
    Oikein naurattaa hyväntahtoisesti punaiselle sametille pissit!
    Tämä haaste on tosi kiva, olen itsekin vastannut.

    VastaaPoista
  3. Voi kuinka kivaa, että vastasit=D Mullakin naurattaa tuo punainen sametti:D

    VastaaPoista
  4. Kiitos haasteesta! Kaivan itsestäni jotain esiin kunhan kerkiän. Sulla on hyviä juttuja itsetäsi, ihan huurorinkukkia mukana <3

    VastaaPoista
  5. Vau, sinulla on kerrassaan upea luettelo täällä. Pissiratkaisusi oli kertakaikkisen nokkela :D Myös sitä tumpun peukalon katoamista lennon aikana on tosi hauska ajatella :)

    VastaaPoista